SÛN

Logo, huisstijl en verpakking

SÛN –spreek uit als ‘soen’– is de merknaam die we bedacht hebben voor een vloeibaar probioticum. SÛN betekent ‘gezondheid’ in het Fries, het drankje vindt zijn oorsprong dan ook in Friesland. SÛN wordt gekweekt uit zeewierzaad en heeft een heilzame werking op maag- en darmflora. Naast het bedenken van de merknaam is IDEA 2 ook verantwoordelijk voor het ontwerpen van het logo, de bijbehorende stijlelementen en het ontwerpen van de fles waarin SÛN wordt aangeboden.

De merknaam is typografisch opgelost in kapitalen, met speciale aandacht voor de accent circonflexe boven de letter U. Een gestileerd spijsverteringskanaal wordt in goud weergegeven onder de naam en staat symbool voor een perfecte balans. De dynamiek van het geheel onderstreept dat SÛN niet zomaar een drankje is, maar een waardevolle toevoeging aan een gezonde levensstijl.

Er is een bepaalde mystiek terug te vinden in het ontwerp dat wij voor de fles hebben gemaakt. Met donkergroen als basis voor de fles, draagt de okergele kleur van het drankje zelf bij aan een beleving die een mooie hint is naar de rijke kleurschakeringen van vers zeewier. De slanke, sierlijke vorm van de ovaal vormgegeven fles straalt kwaliteit uit, waarbij de stevige onderrand standvastig op Friese bodem staat. De sluitzegel op de aluminium dop is uitgevoerd in zwart en goud. Dat geeft het product een ambachtelijk karakter. SÛN wordt immers niet gemaakt, maar wordt gekweekt.

Kop koffie?