Frootie

Rebranding

Frootie maakt maaltijden voor kinderen vanaf 4 maanden tot 3 jaar.
Door kleintjes al vanaf de eerste hap nieuwsgierig te maken en een vers bordje voor te schotelen, leren ze van jongs af aan hoe lekker gezond eten is. Dit maakt het makkelijker om later gezond te blijven eten. Frootie maaltijden zijn online te bestellen in handige maandpakketten die vriesvers bij je aan de deur worden bezorgd.

Frootie wil een Frootie family creëren. Bij je familie voel je je immers veilig en gehoord. Frootie moet een platform worden waar ouders begeleiding krijgen op het gebied van voeding voor hun kind. Daarom is gekozen voor betrokkenheid en familiegevoel als centraal thema wat door de communicatie heen loopt.

Hiermee creëer je waarde voor de ouders en het geeft ze een reden om voor de maaltijden van Frootie te kiezen i.p.v. die van de concurrent.

Samen dingen doen is een familiewaarde die gezellig is, maar ook te maken heeft met vertrouwen en geborgenheid. Het heeft ook te maken met de ontwikkeling van je kind: voorlezen, samen knutselen…
En hier lag dè oplossing om te komen tot een logo wat dit uitstraalt.
De ouder die samen knutselt met het kind!

De ouder is degene die je wil aanspreken, dus we zijn uitgegaan van een strak en leesbaar lettertype i.p.v. een schrijfletter die iedereen al gebruikt om artikelen voor kinderen aan te prijzen. Hierbij zijn we uitgegaan van een schrijfwijze in kapitalen. Dit zijn de eerste lettertekens die een kind leert lezen en schrijven. Een forse, maar niet te strenge letter wordt geassocieerd met een zelfverzekerd en doelbewust merk.

Vanuit deze basis zijn we gaan werken met gekleurd papier en zo hebben we het logo gecreërd. Een logo dat origineel is door de juiste uitgangspunten te formuleren waarop vormgegeven kon worden.
Als merk is het daarmee heel herkenbaar tussen de andere baby- en babyvoedingsmerken.

De papieren wereld van Frootie!

Het knutselen met papier hebben we vervolgens doorgetrokken naar een kleurrijk palet aan mogelijkheden waarmee Frootie haar producten kan aanbieden. Een wereld waarin alles van papier gemaakt is. Van de groenten die op de verpakkingen worden afgebeeld tot en met de achtergrond op de website.

Briefpapier

Ook bij de communicatie met de consument speelt knutselen een rol. Brief gelezen? Dan vouw je er gewoon een vliegtuigje van!

Kop koffie?