Bakkerij en IJssalon Geertsema

Logo en huisstijl

Bakkerij en IJssalon Geertsema uit Muntendam levert brood, banket en ijs aan de plaatselijke consument, maar verzorgt tevens de catering voor een aantal bedrijven en levert brood en speciaal broden aan supermarkten in de 3 noordelijke provincies. Het familiebedrijf bestaat al sinds 1775.

Het logo kreeg derhalve van ons een retro-look, met een warme, ambachtelijke uitstraling. Onlosmakelijk aan de familienaam hebben we ‘sinds 1775’ verbonden, waarmee de rijke traditie van het bedrijf benadrukt wordt.

Gevelreclame

De huisstijl is helemaal in de gevel van de bakkerij doorgevoerd , waarbij tijdens het ijsseizoen de rechterkant van het pand omgetoverd wordt in ijssalon, met een bijpassende uitstraling.

Verpakkingsmateriaal en storytelling

Het nieuwe verpakkingsmateriaal werd en wordt geheel in stijl aangepast, zodat ook op de plaats van verkoop het merk Geertsema goed gepositioneerd wordt.
Gekoppeld hieraan hebben we de link naar online positionering gemaakt, door middel van online acties, zoals de leukste #smulfie, die recht geeft op een gratis taart.
Zo positioneren we het merk Geertsema op een moderne manier, zonder dat de rijke traditie van het familiebedrijf verloren gaat. We vertellen het verhaal van Bakkerij en IJssalon Geertsema, éénduidig en op een manier zoals het bedoeld is. Corporate storytelling als brand experience.

Website

De website ging van een statische website zonder merkbeleving naar een dynamische, waarbij catering van brood en ijs via de website aangevraagd kan worden.

Kop koffie?