Wanneer de wereld verandert en jouw bedrijf beweegt mee, hoe communiceer je dat dan?
Case
Om een goed inzicht te krijgen in de behoeften van onze klanten starten we met het invullen en doorlopen van het IDEA 2 merkidentiteits- en positioneringsmodel. Een marketingmodel dat diep ingaat op de onderneming van de klant, diens identiteit en naar boven haalt hoe de klant zich wil onderscheiden binnen zijn specifieke markt.
Vaak komen daarbij vragen aan het licht waarop eerst een antwoord gegeven dient te worden, voordat het creatieve gedeelte van het werk kan starten.
Als gevolg van de digitale transformatie van haar klanten, is tekstwerk•com ook getransformeerd tot een expert in online communicatie. Dit proces is op een dermate natuurlijke manier tot stand gekomen, dat het voor tekstwerk•com een uitdaging werd om zelf te benoemen waar men vandaag de dag staat. Om dit helder in kaart te brengen hebben we meerdere gesprekken gevoerd en is er diepgaand onderzoek gepleegd. Hieruit is een roadmap ontstaan, die het vertrekpunt is geworden voor de creatieve vertaalslag. Het mooie is dat deze vertaalslag niet alleen heeft geresulteerd in een nieuwe website, die de actuele propositie helder uitdraagt, maar tevens heeft gezorgd voor nieuwe inzichten in de interne organisatie van tekstwerk•com. Men kan nu met een duidelijke visie en klaar voor de toekomst haar boodschap uitdragen.
Creatieve vertaalslag
Voor de website hebben we een magazine-achtige lay-out ontworpen die het nostalgische gevoel oproept van het bladeren in de postordercatalogi van weleer. Dit wordt versterkt door het horizontale scrollen, wanneer de website op laptop of PC bekeken wordt.
Online shoppen met de offline beleving en tevens de kracht van lokalisatie, waarbij de gebruiker het gevoel heeft met een aanbieder te maken te hebben uit het thuisland is het beeldconcept geworden. Hiervoor hebben we shoppende mensen afgebeeld met inzetjes van artikelen uit webshops vanuit diverse landen.
Tevens heeft er een restyling van de huisstijl plaatsgevonden. Het logo wordt nu in wit afgebeeld en er zijn een aantal secundaire huisstijlkleuren aan het palet toegevoegd.
Merkmodel
Dat we ons model inzetten voordat we onze creativiteit loslaten op een case blijkt steeds vaker van onschatbare waarde te zijn. Voor onze werkzaamheden is dit het verschil tussen ‘ontwerpen’ en ‘resultaatgericht ontwerpen’. Voor jouw onderneming biedt het uitstekende handvatten voor de toekomst.
IDEA 2 koestert langdurige relaties met haar klanten en is er trots op dat wij als grafisch communicatiebureau mogen meegroeien met onze trouwe klanten.
Bekijk de website op www.tekstwerk.com.