Wasdas

Rebranding

Om een ‘corporate feel’ te communiceren naar de klant, koos De Wasdas, een keten van autowasstraten, ervoor om haar huisstijl te vernieuwen. De carwash staat voor high-end service en de manier waarop De Wasdas zich presenteerde was hiermee niet in overeenstemming. De nieuwe huisstijl is hier compleet op afgestemd en weerspiegelt de waarden van het bedrijf.

De Wasdas is WASDAS geworden en het beeldmerk en de naam zijn geplaatst in een vlak waarin we een schuine hoek hebben aangebracht. We hebben aansluiting gezocht bij de bekende automerken die veelal chroom in hun logo verwerken, door de das ook op deze manier uit te voeren. Dit komt prachtig naar voren in de nieuwe lichtreclame in reliëf.

Voor de typografie van het logo is gekozen voor een helder en modern lettertype. WASDAS is een samengesteld woord dat bestaat uit 2 lettergrepen die bijna identiek zijn: Was en Das. De kunst is om tegelijkertijd eenheid te scheppen en ook duidelijk onderscheid te maken tussen deze woorden. In het logo is rood als hoofdkleur gekozen, omdat dit eerder ook de meest typerende kleur voor het merk is geweest en dus een stuk herkenning met zich meebrengt. Daarbij is in de huisstijl een oranje secundaire kleur als extra laag aangebracht die de huisstijl levendiger maakt.
Grote vlakken met kopregels zijn tenslotte uitgevoerd met een elegante ‘stryping’ die het high-end gevoel ondersteund.

Bij een nieuwe huisstijl is het belangrijk dat de beleving in overeenstemming is met elkaar en dat is bij WASDAS tot in de kleinste details uitgevoerd. De rebranding reikt vanaf het ontwerp van de wasstraat zelf, de bedrijfswagens en de kleding van de medewerkers tot aan de koffiebekers, droogdoeken en kassabonnen aan toe. Zo staat WASDAS niet alleen voor een uitstekende carwash, maar ook voor een complete ervaring van begin tot eind. Vanaf het moment dat je in zicht komt van de vestiging met de lichtreclame tot het moment dat je wegrijdt met een geurhanger boven je dashboard en Waspas nog in de hand.

Website

Ook online is de huisstijl compleet doorgevoerd. De website is opgebouwd uit modulaire blokken, waardoor makkelijk lay-outs veranderd kunnen worden.

Kop koffie?